اندروید و ویندوز ۸ در کنار هم به وسیله‌ی هایبرید Samsung ATIV Q
 
تکنولوژی جدید

 ativ-q-1

 سامسونگ در کنفرانسی که در لندن برگزار کرد، از تبلتی به نام ATIV Q رونمایی کرد که هم ویندوز ۸ و هم اندروید را در کنار هم اجرا می‌کند. در این تبلت ۱۳.۳ اینچی، صفحه‌ی نمایش به وسیله‌ی پایه‌ای از صفحه‌ی کلید جدا می‌شود. کاربر با بلند کردن صفحه می‌تواند آن را در حالتی نزدیک به عمودی قرار دهد تا تبدیل به نوت بوک شود. حتی می‌توان صفحه‌ی نمایش را در حالت افقی در ارتفاعی بالاتر از صفحه‌ی کلید قرار داد. این حالت احتمالاً برای افرادی که می‌خواهند در میان کارشان با تبلت کار گرافیکی نیز انجام دهند و روی صفحه اشکال را ایجاد و جابجا کنند بدرد می‌خورد. قلم لمسی S Pen که در گوشی‌ها و تبلت‌های سری Samsung Galaxy Note استفاده می‌شود نیز همراه با این دستگاه عرضه می‌شود که بر روی آن به خوبی کار می‌کند. صفحه‌ی نمایش آن ۱۳.۳ اینچ است و تصویری با کیفیت +qHD نشان می‌دهد. رزولوشن تصویر ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل و تراکم پیکسل‌ها نیز ۲۷۵ پیکسل بر اینچ است.

ativ-q-2

علاوه بر کیفیت بالای تصویر، طراحی خود دستگاه نیز بسیار عالی است. پردازنده‌ی دستگاه درون پایه‌ای قرار دارد که صفحه‌ی نمایش را به صفحه‌ی کلید متصل می‌کند و باتری نیز زیر صفحه‌ی کلید می‌باشد. در این صورت صفحه‌ی نمایش تنها شامل نمایشگر و سنسور لمسی است. به همین دلیل صفحه‌ی نمایش این دستگاه به طور خارق‌العاده‌ای باریک به نظر می‌رسد.

آنچه که بیشتر از همه در تبلت ATIV Q جلب توجه می‌کند قرار داشتن ویندوز ۸ و اندروید ۴.۲.۲ به طور همزمان در کنار هم است. بدین صورت که برای رفتن از اندروید به ویندوز تنها کافی است کلید Home‌ (همان کلید ویندوز بر روی صفحه‌ی کلید) را بزنید. حتی می‌توانید هر کدام را در قسمتی از صفحه نمایش قرار دهید. مثلاً در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که اندروید در سمت راست صفحه و ویندوز در سمت چپ صفحه قرار دارد.

ativ-q-6

البته هنوز مشخص نیست که پردازنده‌ی Core i5 این دستگاه می‌تواند از عهده‌ی هر دو سیستم‌عامل به طور همزمان بعلاوه‌ی برنامه‌های سنگینی که کاربر می‌تواند بر روی هر کدام نصب کند برآید یا نه. قابلیت دیگری که در این دستگاه وجود دارد این است که پوشه‌ها و فایل‌ها می‌توانند بین سیستم‌عامل اندروید و ویندوز انتقال داده شوند. حتی پوشه‌ها را می‌توان بین دستگاه ATIV Q و یک دستگاه اندروید دیگر نیز به وسیله‌ی قابلیتی به نام Samsung SideSync انتقال داد.

ativ-q-4

ایده‌ی این دستگاه بسیار جالب است. به این خاطر که ویندوز ۸ برای تبلت‌ها، تازه وارد است و هنوز به اندازه‌ی اندروید برای آن برنامه‌های قوی موجود نیست. با این حال به این خاطر که بالاخره ویندوز است ممکن است کاربران بسیاری باشند که تمایل دارند بر روی دستگاه خود ویندوز ۸ هم داشته باشند. پس باید صبر کنیم تا ببینیم کارایی این دستگاه و استقبال کاربران از آن چگونه خواهد بود.

samsung_ativ_q


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی جدید و آدرس teknologo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 377
بازدید کل : 58499
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1